21 august 2015

880.D'ale lui Mos Teaca (5) : "Cizmarie la Pavel"

.
   Cum zice si nenea Marian, vizita medicala a fost de vis...Mai ales la dermato si la interne, unde ne-au cautat si-n retina ochiului maro.
   Avea tara nevoie de vajnici ostasi care sa-i apere fruntariile, deh...iar figura cu amanatul nu tinea decat daca stiai la care porti sa bati cu capul sau daca recrutul era ... student ...
 

   Norocul meu a fost cu faptul ca aveam deja patalama de mecanic aero si am fost intrebat de cel care parea seful peste toti "castravetii" din incapere unde sa-mi exercit "talentele" mecanicesti...Targoviste sau Pitesti...am cumpanit raspunsul si am ales Targovistea...

  "Bineee, douajdoi-saijdoi sa fie..." a sunat verdictul. 

   Cu insolenta liceanului care nu stie ce-i disciplina cazona, am intrebat ce unitate e aia...

  "Iesi in p...a mea afara!" a sunat raspunsul tablagiului furier la cancelaria comisariatului de sector.M-am executat rapid, primind prima lectie de cazonizare. 

  Aveam sa ajung la unitate in ianuarie, un ianuarie uscat, caldut, dar eu imi simteam si oasele inghetate...eram speriat mai ceva ca de un rateu al motorului la intrarea in manevra de redresare dupa un picaj de o mie de metri ...

                                                                                  "Doamne, ce m-o mai astepta?"...


                                                                                   DA PAGINA!



  Ne-a luat in primire un caporal, ne-a incolonat ca pe oi si ne-a dus la ...frizer... cum purtam/port podoaba capilara tunsa rezonabil de scurt, socul de a simti vantul vajaind pe langa pavilioanele ascultatoarelor n-a fost chiar un soc, spre deosebire de unii dintre cei care aveau sa imi devina camarazi de pluton...
  

  Iar echiparea in uniforma a fost pentru unii, o adevarata tragedie. pentru mine a fost comedie: am ales cele mai uzate perechi de bocanci si o tinuta cu un numar mai mare...De ce?...bocancul uzat e purtat si nu "roade" la purtat, iar tinuta mai mare imi permitea sa arunc pe dedesubt pulovarasul regulamentar, fara sa se vada la o inspectie sumara.
  Si se pare ca logica mea a fost buna. caci a venit si februarie, cu geruri crancene.

  Dar si doua marsuri de cate 32 km. in afara de faptul ca tesatura ciorapului cazon mi se imprimase inclusiv pe calcaie, n-am avut mari probleme...
faza cea mai misto a fost, apropos de marsuri, cand ne-am hotarat sa ne prezentam la infirmerie. auzisem de "scutire de bocanci" si ne suradea ideea catorva zile in slapi, in ciuda frigului...zis si facut...am patruns in sala de asteptare a infirmeriei, ne-am aliniat cumintei foc si ne-am supus consultului medicului. care, ne-a tratat pe toti cu "aspirina si un ceai cald", indiferent de afectiune...


  A doua zi dimineata, sa faca doctoru infarct...firma "INFIRMERIE", scrisa cu bordeaux (culoarea medicinei militare) pe fond alb, fusese inlocuita cu "CIZMARIE LA PAVEL"...Autorii? oricat s-a dat de ceasul mortii, dr. pavel n-avea sa-i afle decat cand am trecut in rezerva...:-D

 Adila 16

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu