18 octombrie 2016

1104.Captura incredibila: trei generatii intr-un singur ac !(Colectiile noastre)

Carcasa de "Optimef", un "Cromef" si un "Orex" electromecanice
   Boala ceasurilor de orice fel (chiar si a celor de bord) o am de mult, probabil dinainte de a ma naste, probabil de pe vremea cand eram pus sa dau in bobi timpul Lumii... Dar nu asta conteaza ci doar faptul ca nu ma las si tot mai strang cate ceva masini din-astea de rasnit timpul...

   Pai si uite-asa, pe langa "cepe" de atarnat la buzunar din epoci de mult apuse si "clopotnite" CFR , am hotarat sa fac o colectie cat mai mare de ceasuri ROMANESTI de mana. 
  
   De ce?
   Pai pentru ca foarte putini stiu ca din anii 70 la UMF Bucuresti/IMF (ulterior) s-au montat trei marci (romanesti) de ceasuri , cu trei tipuri diferite de mecanisme, de trei generatii tehnologice, culmea fiind ca de abia in a treia generatie si marca erau incluse si cele clasice, mecanice, cu arc...

DA PAGINA!

.
   Eu in anii 80 mi-am dorit- desi costa mai mult decat altele de pe piata, adica 575 de lei fata de media de 250 un "Cornavin" sau "Raketa" din import- desigur clasice, mecanice) un astfel de ceas romanesc, dar electromecanic (cu limbi si data normale, dar cu baterie) si l-am luat din salariul meu bunicel, ceas furat apoi de catre un binevoitor prin anii 97-98...

   Fiind inexistente (pe atunci)  prin colectii, mi-am spus ca ar fi timpul sa strang de prin lume si...inca o fac de cativa ani, pentru ca ultima generatie - "OREX" - s-a fabricat in foarte multe modele atat mecanice clasice cat si electromecanice.

   Intre timp mi-am dorit foarte mult sa am in colectie si celelalte generatii: electronice digitale- "OPTIMEF" si primele electromecanice - "CROMEF"- la media de pret in acei ani de 800 lei ...ultimele deja legenda, astfel incat nu credeam ca o sa vad decat in poze, fiind realizate foarte putine bucati, deoarece avand mecanisme electromecanice "RUHLA" din RDG (Germania Democrata) ieseau chiar scumpe la vanzare (aprox.750 lei) ...


.
.
  Acestea la un salariu mediu de 2100 lei si un pret al portocalelor de 16 lei/kg, sau 9 lei litrul de vin de masa (prost cat cuprinde!).

  Este bine ca sunt foarte slab cotate ca ceasuri vechi...inca!

  Povestea modelelor o sa v-o dau cu link mai jos, caci nu despre asta e vorba aici. Eu doar vreau sa va arat ultimele doua capturi langa una mai veche: DOAR o carcasa de "OPTIMEF", jucarie digitala, care din nefericire nu a ajuns completa la mine si un "CROMEF"...care cred ca va functiona dupa o curatare si intretinere.


.
.Mecanismul"Ruhla" al "Cromef"
  Orexul de langa ele este unul dintre multele pe care le am, pentru exemplificare.

  Oricum, si carcase doar, sunt deosebit de valoroase pentru o colectie.
   Multumesc mult celor care ma inteleg si ma ajuta astfel sa fac o colectie muzeala de ceasuri romanesti, pentru a fi vazute si de catre 
generatiile viitoare!

Intre timp,nou sosit in colectie,
cu mecanismul complet!!!

*nemotoujours*
despre ele aici: 
http://www.ceasuripentruromania.ro/ceasuri.php?id_article=8
    

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu